Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży nalepek ekologicznych w sklepie internetowym („Sklep”) prowadzonym pod adresem www.nalepka.dekra.pl przez DEKRA Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Konstruktorska 12A, 02-673 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000061330, , NIP 522-25-11-608, REGON 016213367, kapitał zakładowy 1 100 000 zł w całości opłacony („Sprzedawca”).
I
- Za pośrednictwem Sklepu można zamawiać nalepki ekologiczne (dalej zwanymi łącznie: „Nalepkami”):
- uprawniające pojazdy mechaniczne, napędzane silnikiem spalinowym, do wjazdu i poruszania się po strefach ekologicznych znajdujących się na terenie Republiki Federalnej Niemiec (dalej: „Zielona Nalepka”),
- uprawniające pojazdy mechaniczne, napędzane energią elektryczną i/lub wodorowymi ogniwami paliwowymi, do korzystania z dodatkowych przywilejów, np. bezpłatnego parkowania w wyznaczonych strefach, korzystania z dedykowanych pasów dla BUS, TAXI czy parkowania w miejscach do ładowania pojazdów elektrycznych (dalej: „Niebieska Nalepka”).
- Zielonej Nalepki nie otrzyma pojazd z silnikiem:
- Benzyna/gaz – w przypadku, gdy pierwsza rejestracja nastąpiła przed dniem 01.01.1993 r.,
- Diesel – w przypadku, gdy pierwsza rejestracja nastąpiła przed dniem 01.01.1997 r. odnośnie samochodu osobowego i przed dniem 01.10.1996 r. w przypadku samochodu ciężarowego.
- Sprzedawca jest dystrybutorem Nalepek wydawanych przez uprawnione do tego instytucje. Szczegółowe informacje dotyczące rodzajów nalepek i stref ekologicznych oraz ograniczeń w przyznawaniu niektórym pojazdom nalepek ekologicznych dostępne są pod adresem www.motoryzacja.dekra.pl/nalepki-ekologiczne/
- Sprzedawca nie weryfikuje prawdziwości udostępnionej przez Klienta dokumentacji i nie ponosi związanej z tym odpowiedzialności za nieuzasadnione wydanie lub nieuzasadnione niewydanie Klientowi Nalepki lub też za wydanie Klientowi niewłaściwej Nalepki, jeśli zdarzenie takie będzie konsekwencją nieprawdziwości lub niekompletności udostępnionej przez Klienta dokumentacji.
- Dostawa jest ograniczona do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany w trakcie składania zamówienia.
II
- Zamówienia można składać na stronie Sklepu poprzez wypełnienie formularza.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia do realizacji błędnie lub częściowo wypełnionych Formularzy zamówienia, których wady uniemożliwiają wykonanie zamówienia na rzecz Klienta.
- Poza prawidłowym wypełnieniem pól formularza, do zamówienia właściwego rodzaju Nalepki konieczne jest przesłanie w formie pliku .jpg lub .pdf kopii dokumentów pojazdu:
- nowego polskiego dowodu rejestracyjnego (tzw. dowód twardy) lub
- starego polskiego dowodu rejestracyjnego lub
- pozwolenia czasowego (tzw. dowodu miękkiego).
- Klientowi przysługuje prawo do anonimizacji (zakrycia) danych właściciela/posiadacza pojazdu (pkt C. w dowodzie rejestracyjnym)
- Aby zamówienie zostało zrealizowane formularz powinien zawierać co najmniej:
- kopię polskiego dokumentu rejestracyjnego pojazdu (oraz informację o rodzaju silnika (benzyna/diesel/EE);
- dane do faktury VAT w przypadku chęci otrzymania faktury VAT;
- adres dostawy dla zamówienia, a przy wysyłce kurierskiej także numer telefonu kontaktowego.
- Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się za pośrednictwem::
- poczty tradycyjnej: DEKRA Polska Sp. z o.o., ul. Konstruktorska 12A, 02-673 Warszawa
- poczty elektronicznej: nalepka.pl@dekra.com;
- numeru telefonu: 22 577 36 21; 22 577 36 37
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Nalepek, następuje poprzez przesłanie ich Klientowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Nalepki wydruku potwierdzenia oraz specyfikacji zamówienia.
- Na podany przez Klienta adres e-mail, Sprzedawca przesyła potwierdzenie, tekst niniejszego regulaminu oraz specyfikację zamówienia. Są one dodatkowo dołączane do przesyłki zawierającej zamówione Nalepki.
- Sprzedawca wystawia fakturę w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy.
- Sprzedawca wystawia i udostępnia faktury w formie elektronicznej w sposób gwarantujący autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści. Każda faktura w formie elektronicznej zostanie udostępniona Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT oraz faktur korygujących w formie elektronicznej bez podpisu Sprzedawcy na wskazany w złożonym zamówieniu adres e-mail.
- Wyraźny sprzeciw Klienta na otrzymywanie faktur elektronicznych będzie równoznaczny z brakiem wyrażenia zgody na otrzymywanie faktur VAT oraz faktur korygujących w formie elektronicznej.
- Klient może w każdej chwili wyrazić chęć otrzymania faktury w formie papierowej poprzez kontakt na adres nalepka.pl@dekra.com i podając numer zamówienia, którego faktura dotyczy.
- Wycofanie zgody na otrzymywanie faktur VAT oraz faktur korygujących w formie elektronicznej może nastąpić w drodze pisemnej lub elektronicznej na adres nalepka.pl@dekra.com.
III
- Kwoty podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek od towarów i usług.
- Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny za zamówione nalepki wraz z kosztami dostawy, nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy.
IV
- Płatność ceny sprzedaży Nalepki dokonywana jest z góry w momencie składania zamówienia.
- Sprzedawca umożliwia następujące formy zapłaty:
- bezpośrednio na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: 81 1880 0009 0000 0011 0255 4003,
- za pośrednictwem systemu płatniczego PayU prowadzonego pod adresem: www.payu.pl, przy czym transakcja dokonywana jest w wybranym przez Kupującego kanale płatności (np. poprzez stronę internetową systemu transakcyjnego wybranego banku lub organizacji realizującej płatności kartą płatniczą); w przypadku poprawnego zakończenia płatności, Kupujący przenoszony jest na stronę internetową Sklepu zawierającą potwierdzenie zarejestrowania wpłaty w systemie płatniczym PayU.
V
Dostawa Nalepki może nastąpić, według wyboru Kupującego, poprzez jedną z form dostawy:
- przesyłką kurierska;
- wysyłką do paczkomatu;
- odbiór osobisty w miejscu prowadzenia działalności przez Sprzedawcę:
- Warszawa, ul. Konstruktorska 12A (Park Rozwoju), w godzinach 8:30-15:30 od poniedziałku do czwartku (przy zakupie w Sklepie odbiór możliwy po otrzymaniu mailowego potwierdzenia przez Sprzedawcę gotowości wydania nalepki).
VI
- Koszt zakupu:
- Zielonej Nalepki wynosi 129 zł (słownie: sto dwadzieścia dziewięć złotych 00/100) brutto,
- Niebieskiej Nalepki wynosi 129 zł (słownie: sto dwadzieścia dziewięć złotych 00/100) brutto.
- Zestaw Niebieska Nalepka + Zielona Nalepka wynosi 199 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100) brutto
- Koszt dostawy Nalepki zależy od wybranej przez Kupującego formy dostawy i wynosi:
- przesyłka kurierska – 20,00 zł (słownie: dwadzieścia złotych 00/100),
- wysyłka do paczkomatu – 20,00 zł (słownie: dwadzieścia złotych 00/100),
- odbiór osobisty w miejscu prowadzenia działalności przez Sprzedawcę – 0,00 zł (słownie: zero złotych 00).
VII
- Sprzedawca nadaje przesyłkę zawierającą zakupioną Nalepkę lub umożliwia jej odbiór osobisty w ciągu 2 dni roboczych od daty zaksięgowania na rachunku Sprzedawcy ceny sprzedaży wraz z ewentualnymi kosztami dostawy lub udanego dokonania płatności za pomocą PayU.
- Nalepki wysyłane są na adres podany przez Klienta w formularzu. Podanie nieprawidłowych danych może uniemożliwić lub opóźnić dostarczenie nalepek, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
VIII
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć nalepki wolne od wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec konsumentów za jakość dostarczonych nalepek na podstawie przepisów o rękojmi określonych w art. 556 i n. Kodeksu Cywilnego. Wobec Klientów niebędących konsumentami przepisów o rękojmi nie stosuje się.
- Reklamacje należy kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowane Nalepki i jeżeli jest to możliwe dołączając do nich dowód zakupu. Nalepki należy dostarczyć na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni lub w tym terminie wskaże braki reklamacji. Jeżeli w ciągu 14 dni Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądań konsumenta, oznacza to, iż uznał żądania Konsumenta za uzasadnione.
- W reklamacji konsument powinien opisać stwierdzone wady Nalepki oraz wskazać czego żąda w związku ze składaną reklamacją.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zwykłe zużycie Nalepki, w tym w szczególności jej wyblaknięcie lub wyblaknięcie naniesionego na Nalepkę numeru rejestracyjnego.
IX
- Nalepki produkowane są w oparciu o dane podawane przez Klienta, w szczególności poprzez trwałe naniesienie numeru rejestracyjnego pojazdu.
- Nalepki po dostarczeniu Klient niezwłocznie nalepia na szybę pojazdu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe nalepienie Nalepki. Ze względu na cechy techniczne Nalepek, są one trwale połączone z szybą, co powoduje, iż usunięcie Nalepki wiąże się z jej zniszczeniem.
- W przypadkach określonych w art. 38 pkt 3) i 6) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.), konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
X
- Klient będący konsumentem może korzystać w szczególności z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem a Sprzedawcą.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu dla m. st. Warszawy.
XI
- Administratorem Państwa danych wskazanych w formularzu zlecenia jest DEKRA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Konstruktorskiej 12A, 02-673 Warszawa, tel. 22 577 36 00 (dalej: Administrator Danych)
- Wszelkie pytania związane z przetwarzaniem przez nas Państwa danych można kierować do naszego inspektora ochrony danych osobowych pod adresem: odo.pl@dekra.com
- Podane przez Państwa dane będą przetwarzane w celu świadczenia usługi sprzedaży nalepki ekologicznej na podstawie art. 6 ust. 1 punkt b) oraz, w przypadku wyrażenia przez Państwa zgody, w celu kierowania do Państwa treści marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Dane osobowe przetwarzane w celu realizacji usługi będą przetwarzane tak długo, jak jest to niezbędne w celu rozstrzygnięcia ewentualnych roszczeń związanych z realizacją usługi, natomiast dane w bazie mailingowej administratora przetwarzane w celach marketingowych będą przetwarzanie do czasu wycofania przez Państwa zgody. Po odwołaniu zgody, przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić Administrator danych i jakie mogą być podnoszone wobec Administratora Danych.
- Osoby, którym ujawnia się dane (odbiorcy danych) są upoważnionymi pracownikami/współpracownikami Administratora Danych, którzy w celu wykonania swoich obowiązków muszą posiadać do nich dostęp, np. pracownicy działu sprzedaży, marketingu oraz partnerzy Administratora danych przetwarzający dane w ramach zawartych umów powierzenia przetwarzania danych w celu realizacji umowy, np. dostawcy systemów informatycznych i usług IT.
- W celu wykonania umów sprzedaży nalepek ekologicznych dane przekazywane będą w szczególności następującym podmiotom:
- świadczącym usługi kurierskie w celu dostarczania nalepek ekologicznych, tj.:
- InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków NIP:6793108059, KRS:0000543759 Sąd Rejonowy dla Krakowa -Śródmieścia w Krakowie kapitał zakładowy 116 278 450,00 zł
- DPD Polska Sp. z o.o., ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa, NIP: 5260204110, KRS: 0000028368 Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy kapitał zakładowy: 228 604 000,00 zł
- obsługującym transakcje internetowe:
- PayU SA w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000274399, kapitał zakładowy 4 000 000 zł, w całości opłacony, NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444
- świadczącym usługi kurierskie w celu dostarczania nalepek ekologicznych, tj.:
- Państwa dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Przysługuje Państwu zawsze prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie poprzez kontakt z naszym inspektorem ochrony danych wskazanym w pkt 2.
- Jeżeli uznają Państwo, że Państwa dane są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa, możliwe jest wniesienie skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
- Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednak w celu realizacji usługi wydania nalepki ekologicznej jest to niezbędne. Konsekwencją niepodania danych wymaganych przez DEKRA jest brak możliwości realizacji usługi.
- Państwa dane nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu (np. profilowaniu).
Przejdź do FORMULARZA zamówienia nalepki ekologicznej Umweltzone - Niemcy »